6 tips voor gezonde nagels

Nagels skin for skin

Afgebeten nagels, droge velletjes, nagels die snel afbreken: het is niet makkelijk om je nagels gezond en sterk te houden. Voor gezonde nagels is goede verzorging ontzettend belangrijk. Hoe je dit doet? Ik geef je een aantal tips:

#1 Skin for Skin collageen voor gezonde nagels!

Nagels bestaan grotendeels uit keratine, wat een vezelachtig eiwit is. Net als alle andere eiwitten heeft keratine aminozuur nodig om op te kunnen bouwen. En wat is rijk aan aminozuur? Je raadt het al: collageen! Bij een te kort aan aminozuren zullen je nagels sneller afbreken en scheuren.

Skin for Skin zit bomvol collageen. Het houdt onze huid, haar en nagels stevig. Maar hoe ouder we worden, hoe minder collageen we zelf nog aan kunnen maken. Door dagelijks Skin for Skin collageen te gebruiken houd jij je collageenniveau op peil. Wil jij sterke nagels? Bestel direct via de webshop en merk wat het voor jouw nagels kan doen!

#2 Hydrateren

Het hydrateren van je nagels is belangrijk om droge velletjes te voorkomen. Deze velletjes worden gevormd door een te droge huid, dus hydrateer je nagels door je nagelriemen regelmatig in te smeren met vaseline, handcrème, lippenbalsem of kokosolie.

#3 Gezonde nagellak

Gezonde nagellak? Ja, het bestaat echt! De meeste potjes nagellak beschadigen je nagels. Je nagels kunnen door de lak niet meer ‘ademen’. Healthy nagellak bevat juist vitaminen en verzorgende oliën, die je nagels verzorgen en hydrateren.

#4 Olijfolie

Je hebt het vast en zeker in je keukenkastje staan, maar het is niet alleen geschikt voor het bakken van een stukje vlees. Olijfolie is ook heel geschikt voor de verzorging van je nagels. Laat je nagels even weken in een badje met olijfolie. Hierdoor breken je nagels minder snel af en blijven ze steviger. Ook krijgen je nagels een mooie natuurlijke glans van olijfolie en vermindert het doffe nagels.

#5 Goed vijlen

Het lijkt een makkelijk klusje, maar toch vijlen veel mensen hun nagels verkeerd. Het is namelijk niet de bedoeling dat je op een zagende manier vijlt, je kunt beter naar één richting toe vijlen. Dit kost misschien wat meer moeite, maar zo beschadig je je nagels minder. Ook kun je het best een glazen variant gebruiken, deze maakt geen scheurtjes in je nagels.

nagels gezond

 

#6 Vitamines en mineralen

De gezondheid van je nagels is te beïnvloeden door je voedingspatroon. Welke vitamines en mineralen je daarvoor moet binnenkrijgen? Eiwitten, ijzer, zink en vitamine B.

Weleens last van witte plekjes op je nagels? Dit komt in veel gevallen door een zinktekort. Genoeg ijzer en zink zijn essentieel voor de opbouw van keratine, wat je lichaam nodig heeft voor de opbouw van je nagels en haren. Beide voedingsstoffen zitten veel in rood vlees, schaal- en schelpdieren, linzen, bonen, vleesvervangers en noten.

Er zijn wel 8 verschillende soorten vitamine B, met name vitamine B2, B3, B5 en B8 spelen een rol bij de gezondheid van je nagels. Deze vitamines zitten veel in brood, melkproducten, vlees, vis, sojaproducten, groente en fruit.

Hopelijk hebben jullie iets aan deze tips en lukt het jullie je nagels te beschermen tijdens de komende winter maanden.

Wil jij sterke nagels? Bestel direct via de webshop en merk wat het voor jouw nagels kan doen!

 

Skin for Skin 2 maanden pakket
60 supplementen
€59,90


Skin for Skin halfjaar pakket

180 suppelementen
€165,00


Skin for Skin jaarpakket 

360 supplementen
€299,00

 

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *