Deze voeding zorgt voor een instant stralende huid!

Wist je dat sommige voedingsmiddelen voor een natuurlijke mooie huid kunnen zorgen? Deze voeding helpt je met het herstellen van het collageen in je huid van binnenuit. Zet de volgende producten dus op je boodschappenlijstje en ren snel naar de supermarkt.

Fruit met vitamine C
Voor je huid is voornamelijk citrusfruit erg gezond (sinaasappels, citroenen) kiwi’s en kersen; deze fruitsoorten zitten vól vitamine C. Vitamine C bevordert de aanmaak van collageen en het is een antioxidant, dat betekent dat het vrije radicalen kan neutraliseren. Vrije radicalen beschadigen collageen en eiwitvezels die de huid elasticiteit geven. Fruit met veel vitamine C zorgt dus voor bestrijding van radicalen die je huid beschadigen.
Oesters
Sommige mensen zijn er dol op, anderen griezelen ervan. Als je niet van oesters houdt volgt hier misschien een reden om ze toch nog eens te proberen: Oesters bevatten veel zink en eiwitten die beide essentieel zijn voor de opbouw van collageen.
Yoghurt
(Griekse) yoghurt is niet alleen goed voor je afweersysteem en spijsvertering, het is ook heel goed voor je huid. Yoghurt houdt de huid jong omdat het veel riboflavine (vitamine B2) bevat. Net als vitamine C bevordert ook riboflavine de aanmaak van collageen. Daarnaast bevat yoghurt veel eiwitten die helpen bij de opbouw van collageen.
Zalm
Deze gezonde (vette) vis bevat veel eiwitten en essentiële vetzuren. Deze stoffen stimuleren de aanmaak van collageen.
Noten, pitten en zaden
De meeste soorten noten bevatten linolzuur (voor je vochtbalans), vitamine E (antioxidant tegen veroudering) en omega-3-vetzuren (herstelt de huid). Welke noten en zaden je dan het best kunt kiezen? Amandelen, walnoten, cashewnoten en lijnzaad leveren veel essentiële stoffen en zijn een goede keuze voor je huid.


Bosbessen en aardbeien
Dit fruit is niet alleen heel lekker, maar ook heel goed voor je huid. Ze zitten bomvol vitamine C, maar bevatten ook veel anthocyanine. Dit antioxidant zorgt voor een versterking van het bindweefsel in je huid.
Huttenkaas
Het is is niet alleen rijk aan eiwitten en dus razend populair onder de fitgirls onder ons, ook bevat het veel selenium dat helpt bij bestrijding van vrije radicalen. Deze stoffen in je voeding zorgen voor het behoud van een gezonde huid.
Avocado’s
Ze bevatten veel plantaardige vetten en zijn rijk aan vitamine B3 (panthotheenzuur), dat een ontstekingsremmende werking heeft op de huid en een rode en geïrriteerde huid kalmeert.
Niet alleen je voeding, ook Skin for Skin helpt!
Misschien denk je wel: heel leuk en aardig, maar die producten heb ik dus echt nooit in huis. Skin for Skin is een voedingssupplement wat bestaat uit collageen en vitamine C. Zo hoef je geen berg producten in te slaan bij de supermarkt en kom je toch aan je voedingsstoffen om je huid gezond te houden.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *